Refugees and internally displaced persons (IDPs)
Mülteciler ve yerlerinden olmuş kişiler
The
adoption of the Law on Foreigners and International Protection
represents significant progress in the area of refugees and asylum
seekers, introducing a comprehensive legal and institutional framework
on migration and asylum with a view to bringing Turkey into line with EU
and international standards.
Yabancılar ve Uluslararası Koruma
Kanunu’nun kabul edilmesi, mülteciler ve sığınmacılar bakımından önemli
bir ilerleme olup, Türkiye’nin AB standartları ve uluslararası
standartlara uyumunu sağlamak amacıyla göç ve iltica alanında kapsamlı
bir hukuki ve kurumsal çerçeve getirmiştir.
The adoption of
implementing legislation is crucial. The Law provides for judicial
remedies and legal aid for migrants, in turn creating a need for greater
resources. (See also Chapter 24 — Justice, freedom and security)
Uygulamaya
yönelik mevzuatın kabul edilmesi büyük önem taşımaktadır. Kanun,
göçmenler için hukuki çözüm yolları ve adli yardım sağlamakta,
dolayısıyla daha fazla kaynak ihtiyacı doğurmaktadır. (Bkz. Fasıl 24 -
Adalet, Özgürlük ve Güvenlik).
Detailed provisions on the
management of removal centres are needed, as well as structured
psycho-social services for irregular migrants staying in the centres.
Geri
gönderme merkezlerinin yönetimine ilişkin olarak ayrıntılı
düzenlemelere ve bu merkezlerde kalan düzensiz göçmenlerin faydalanacağı
şekilde yapılandırılmış psiko-sosyal hizmetlere ihtiyaç duyulmaktadır.
Turkey
has maintained an open border policy with Syria and is granting
temporary protection to more than 200 000 Syrians living in well-run and
well-equipped camps.
Türkiye, Suriye ile açık kapı politikasını
sürdürmüştür ve iyi yönetilen ve iyi donanımlı kamplarda kalan
200.000’den fazla Suriyeliye geçici koruma sağlamaktadır.
Turkey
is currently registering a further sizeable number of refugees from
Syria not residing in the camps, estimated at 200 000 – 400 000, who are
particularly vulnerable in terms of access to education and
psycho-social care.
Türkiye hâlihazırda, kamplarda kalmayan,
sayısı 200.000 ila 400.000 arasında olduğu tahmin edilen ve özellikle
eğitim ve psiko-sosyal bakıma erişime muhtaç daha büyük bir sığınmacı
kitlesine ev sahipliği yapmaktadır.
It has also provided
Syrians in Syria with humanitarian assistance at the border. Turkey
joined the UN Regional Response Plan in late 2012. The formal
registration of international NGOs is difficult, slow and sometimes
blocked.
Türkiye ayrıca, Suriye’deki Suriyelilere sınırda insani
yardım sağlamıştır. Türkiye 2012 yılının sonlarında BM’nin Suriye
Bölgesel Müdahale Planına katılmıştır. Uluslararası STK’ların resmi
tescilleri zor ve yavaş gerçekleşmiş ve bazen engellenmiştir.
Apart
from the Syrian population, Turkey also hosted other asylum-seekers and
refugees, including children. The number of asylum applications filed
by non-Syrians increased sharply in the first half of 2013 as compared
with 2012.
Suriyeliler dışında Türkiye ayrıca, çocuklar da
dahil, diğer sığınmacı ve mültecilere ev sahipliği yapmıştır. Suriyeli
olmayanlar tarafından yapılan sığınma başvurularının sayısı 2012 yılı
ile karşılaştırıldığında 2013 yılının ilk yarısında büyük artış
göstermiştir.
Some of the children received social
assistance and healthcare and were able to attend school, but others
faced difficulties due to poverty, language competence or issues
relating to identity documents and compulsory places of residence.
Çocukların
bazılarına sosyal yardım ve sağlık hizmetleri sağlanmış ve bu çocuklar
okula devam edebilmiştir; ancak diğer çocuklar yoksulluk, dil
yeterliliği veya kimlik belgeleri ve zorunlu ikamet yerleri gibi
konularla ilgili zorluklarla karşılaşmıştır.
Cases were reported of difficulties in accessing UNHCR services and of asylum procedures being blocked.
Birleşmiş
Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (BMMYK) hizmetlerine ve iltica
prosedürlerine erişimde zorluklarla karşılaşıldığı bildirilmiştir.
Individuals
involved in asylum procedures experienced problems with access to
adequate accommodation, work, health services, education and integration
support.
İltica prosedürlerine tabi olan bireyler yeterli
barınma, çalışma, sağlık hizmetleri, eğitim ve entegrasyon desteğine
erişimde sorunlar yaşamıştır.
The situation of internally
displaced persons (IDPs) has not changed. The process of compensating
IDPs continued, but there is no comprehensive national strategy in place
to address the needs of IDPs or those who wish to return to their
homes.
Yerlerinden olmuş kişilerin durumu değişmemiştir. Bu
kişilerin zararlarının tazmin edilmesi süreci devam etmektedir, ancak
bunların veya evlerine dönmek isteyenlerin ihtiyaçlarına yönelik
kapsamlı bir ulusal strateji bulunmamaktadır.
Overall,
significant progress can be reported on the legislative framework on
refugees and asylum seekers, with the adoption of the Law on Foreigners
and International Protection.
Sonuç olarak, Yabancılar ve
Uluslararası Koruma Kanunu’nun kabulü ile mülteciler ve sığınmacılarla
ilgili yasal çerçeve hususunda kayda değer ilerleme sağlanmıştır.
The
adoption of the implementing legislation is now crucial. Detailed
provisions on the management of removal centres are needed.
Bundan
sonra uygulamaya yönelik mevzuatın kabul edilmesi büyük önem arz
etmektedir. Geri gönderme merkezlerinin yönetimine ilişkin ayrıntılı
düzenlemeye ihtiyaç bulunmaktadır.
Turkey has maintained an
open border policy with Syria and has been providing considerable
assistance to an increasing number of Syrian refugees living in camps.
Türkiye,
Suriye vatandaşlarına yönelik açık kapı politikasını sürdürmektedir ve
kamplarda yaşayan ve sayıları giderek artan Suriyeli sığınmacılara
önemli ölçüde yardım sağlamaktadır.
The situation of the
refugees staying outside the camps requires attention. There is still no
comprehensive national strategy in place to address the needs of
internally displaced persons.
Kampların dışında kalan
sığınmacıların durumuna önem verilmesi gerekmektedir. Yerlerinden olmuş
kişilerin ihtiyaçlarına yönelik kapsamlı bir ulusal strateji halen
mevcut değildir.
Kaynak:
2013 Türkiye İlerleme Raporu (Türkçe)
2013 Türkiye İlerleme raporu (İngilizce)
23 Şubat 2017 Perşembe
Refugees and internally displaced persons (IDPs)
Şubat 23, 2017
By
Celal Yeşilyurt

Labels: progressive reports 2013,report
Related Posts progressive reports 2013,
report
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder