Parliament
Parlamento
A
number of important reforms, including the 4th Judicial Reform Package,
were adopted in the legislative term in moves towards compliance with
EU standards.
AB standartları ile uyum sağlamak
amacıyla atılan adımlar çerçevesinde, Dördüncü Yargı Reformu Paketi
dâhil olmak üzere, yasama döneminde çok sayıda önemli reform
gerçekleştirilmiştir.
Work was re-launched on a
comprehensive reform of rules and procedures which had been abandoned
twice since 2008 due to lack of consensus among the political parties.
Siyasi
partiler arasındaki uzlaşı eksikliği nedeniyle 2008 yılından
bu yana iki kez vazgeçilen TBMM İçtüzüğü’ne ilişkin kapsamlı reform
çalışmaları yeniden başlatılmıştır.
However,
work on political reforms and parliament’s ability to perform its key
functions of law-making and oversight of the executive continued to be
hampered by a persistent lack of dialogue and spirit of compromise among
political parties.
Ancak, siyasi reform
çalışmaları ve TBMM’nin yürütmenin denetlenmesi ve yasama gibi kilit
işlevlerini yerine getirebilmesi, siyasi partiler arasında süregelen
diyalog ve uzlaşma ruhu eksikliği nedeniyle sekteye uğramaya devam
etmektedir.
There was a pattern of insufficient
preparation and consultation — within and outside parliament - prior to
the adoption of key sensitive legislation. There was no progress in the
long-standing discussion on the need for systematic consultation with
civil society and other stakeholders in law-making.
Hassasiyet
gerektiren kilit mevzuatın kabulü öncesinde -TBMM içinde ve dışında-
yeterli hazırlık ve istişare yapılmamıştır. Kanun yapma sürecinde sivil
toplum ve diğer paydaşlar ile sistematik istişarede bulunulması ihtiyacı
hususunda uzun süredir devam eden tartışmada ilerleme kaydedilmemiştir.
There
was no progress in improving parliament’s capacity to monitor
performance and audit public expenditure (see Public Administration).
This generated criticism from the opposition and civil society regarding
a lack of government accountability.
TBMM’nin,
performans izleme ve kamu harcamalarını denetleme kapasitesinde bir
ilerleme kaydedilmemiştir (Bkz. Kamu yönetimi). Bu durum, yürütmenin
hesap verebilirliği konusunda muhalefetin ve sivil toplumun
eleştirisine neden olmuştur.
Furthermore,
parliament’s oversight functions continued to suffer from the weakness
of other scrutiny instruments at its disposal.
Ayrıca,
gözetim fonksiyonlarında, TBMM’nin uhdesindeki diğer inceleme
araçlarının yetersizliği nedeniyle sorun yaşanmaya devam edilmektedir.
While
the scope of parliamentary immunity in relation to corruption charges
is particularly wide, shortcomings in anti-terror legislation and a
restrictive interpretation of Article 14 of the Constitution continued
to pose a risk to MPs’ freedom of expression. (See Chapter 23 —
Judiciary and fundamental rights)
Yolsuzluk
suçlarına ilişkin olarak yasama dokunulmazlığının kapsamı çok geniş
iken, terörle mücadele mevzuatındaki eksiklikler ve Anayasa’nın 14.
maddesinin kısıtlayıcı bir şekilde yorumlanması, milletvekillerinin
ifade özgürlüğüne yönelik tehdit oluşturmaya devam etmektedir (Bkz.
Fasıl 23- Yargı ve temel haklar).
The 10% national threshold for a party to obtain seats in parliament remains the highest among Council of Europe member states.
TBMM’ye seçilmek için gerekli %10’luk seçim barajı, Avrupa Konseyi üyeleri arasında en yüksek oran olmaya devam etmektedir.
This
raised criticism by the Council of Europe in the Parliamentary
Assembly’s Resolution on Post-monitoring Dialogue with Turkey in April.
There was no progress on alignment with European standards of laws on
the closure of political parties or on the financing of political
parties and election campaigns.
Bu durum, Nisan
ayında, Türkiye ile gerçekleştirilen İzleme Süreci Sonrası Diyaloğa
ilişkin Parlamenterler Meclisi Kararında Avrupa Konseyi tarafından
eleştirilmiştir. Siyasi partilerin kapatılmasına ilişkin kanunun ya da
siyasi parti ve seçim kampanyalarının finanse edilmesine ilişkin
kanunların Avrupa standartlarıyla uyumlaştırılmasında herhangi bir
ilerleme kaydedilmemiştir.
The democratisation
package announced on 30 September by the government opens the
perspective for changes to the 10% threshold for representation in
parliament and provides for the decrease of the threshold for budget
support to political parties.
30 Eylül’de
Hükümet tarafından açıklanan Demokratikleşme Paketiyle, TBMM’de temsil
için gerekli olan %10’luk seçim barajı ve siyasi partilere devlet
yardımının artırılması gibi birçok konuda değişiklik perspektifi
getirilmiştir.
Overall, it is positive that a
comprehensive reform of rules and procedures of the parliament was
launched to move beyond a confrontational approach and to improve
parliament’s functioning.
Sonuç olarak, kutuplaşmış yaklaşımın ötesine geçmek ve TBMM’nin işleyişini iyileştirmek için TBMM İçtüzüğü’ne ilişkin kapsamlı bir reformun başlatılması olumlu karşılanmıştır.
Still,
more attention needs to be paid to the adoption of an inclusive
approach to law-making, with systematic consultation of all
stakeholders, including on sensitive issues.
Hassas
konuları da içerecek şekilde, tüm paydaşlarla gerçekleştirilecek
sistemli bir istişare yapılması yoluyla, kanun yapma sürecinde kapsayıcı
bir yaklaşımın benimsenmesi hususuna daha fazla dikkat gösterilmesine
ihtiyaç vardır.
The overall scope and arbitrary interpretation of parliamentary
immunities remained a major concern. The legal framework on elections
and political parties needs to be aligned with European standards.
Yasama
dokunulmazlığının geniş kapsamı ve keyfi yorumlanması önemli bir endişe
konusu olmaya devam etmiştir. Seçimler ve siyasi partilere ilişkin
yasal çerçevenin Avrupa standartlarıyla uyumlaştırılması gerekmektedir.
Kaynak:
2013 Türkiye İlerleme Raporu (Türkçe)
2013 Türkiye İlerleme raporu (İngilizce)
1 Temmuz 2015 Çarşamba
Parliament
Temmuz 01, 2015
By
Celal Yeşilyurt

Labels: progressive reports 2013,report
Related Posts progressive reports 2013,
report
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder