31 Mayıs 2015 Pazar

Public administration

Public administration

Kamu yönetimi

A civil service reform aiming to improve public sector human resources management and ensure merit-based advancement is still needed. Ministerial powers over independent regulatory authorities, which run counter to EU legislation, remained in place.

Kamuda insan kaynakları yönetimini geliştirmeyi amaçlayan ve liyakate dayalı terfii sağlayan bir kamu reformuna duyulan ihtiyaç devam etmektedir. Bakanlıkların, bağımsız düzenleyici kurumlar üzerindeki AB mevzuatına aykırılık oluşturan yetkileri devam etmiştir.

Administrative simplification and work on providing basic public services online (e-government) continued. The government has launched a series of projects and actions aiming at increasing efficiency of public administration.

İdari işlemlerin basitleştirilmesi ve temel kamu hizmetlerinin çevrimiçi (e-devlet) sunulmasına ilişkin çalışmalar sürmüştür. Hükümet, kamu yönetiminin etkinliğini artırmak amacıyla bir dizi proje ve faaliyet başlatmıştır.

No progress was made with developing regulatory impact assessments with a view to increasing the quality of legislation. In particular, no regulatory impact assessment was conducted prior to the adoption of key legislation.

Mevzuat kalitesinin artırılmasına ilişkin düzenleyici etki analizlerinin geliştirilmesinde ilerleme kaydedilmemiştir. Özellikle, kilit mevzuatın kabul edilmesinden önce düzenleyici etki analizleri yapılmamıştır.

Parliamentary deliberations on the 2013 general budget were held in December without proper feedback on previous public expenditure management.

2013 genel bütçesine ilişkin TBMM görüşmeleri, bir önceki yıla ait kamu harcamalarının yönetimine ilişkin yeterli geri bildirim olmaksızın, Aralık ayında yapılmıştır.

This was due to a government-sponsored amendment to the Turkish Court of Accounts (TCA) Law adopted in July 2012, which weakened the TCA's legal mandate and working procedures, including parliamentary oversight.

Bu durum Temmuz 2012’de, Sayıştay Kanunu’nda, Sayıştayın TBMM adına denetim dâhil yasal yetkilerini ve çalışma usullerini zayıflatan Hükümet inisiyatifli bir değişiklik yapılmasıyla ortaya çıkmıştır.

This amendment was repealed by the Constitutional Court in December 2012 and a subsequent draft law, which might result in a distortion of the TCA’s mandate and its ability to carry out independent and effective audit, was submitted to parliament in April 2013.

Aralık 2012’de Anayasa Mahkemesi bu değişikliği iptal etmiş ve hemen ardından Sayıştayın yetkisini ve bağımsız ve etkin denetimler gerçekleştirebilmesini kısıtlayabilecek bir kanun tasarısı Nisan 2013’te TBMM’ye sunulmuştur.

Although the new law mandates the TCA to carry out all types of government auditing, performance audits, which would be an important element to boost public administration reform, do not seem to be carried out.

Söz konusu yeni kanun tasarısı ile Sayıştaya Hükümetin her türlü denetimini yapma yetkisi verilmesine rağmen, kamu yönetimi reformunun geliştirilmesinde önemli bir unsur olabilecek performans denetimlerinin yapılmadığı görülmektedir.

Implementation of the Law on Public Financial Management and Control continued with the introduction of strategic planning and performance budgeting.

Stratejik planlama ve performansa dayalı bütçelemenin getirilmesiyle, Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun uygulanmasına devam edilmiştir.

All line ministries and major public agencies prepared performance programmes and accountability reports.

Bütün icracı bakanlıklar ve belli başlı kamu kurumları, performans programları ve hesap verebilirliğe ilişkin raporlar hazırlamışlardır.

However, such planning activities need to be better coordinated with the respective budgets. The internal audit system is not effective and continues to suffer from confusion between the objectives, roles and responsibilities of internal audit and inspectorate functions.

Ancak,   bu  tür  planlama   faaliyetlerinin  ilgili   bütçeler  ile   daha  fazla   eşgüdümünün   sağlanması gerekmektedir. İç denetim sistemi etkili değildir ve teftiş işlevleri ile arasındaki amaçlar, roller ve sorumluluklara ilişkin karışıklık nedeniyle hâlâ sorun yaşanmaktadır.

Overall, external audit and public financial management and control need to be strengthened, but recent proposals for amending the TCA Law raise serious concerns as to the independence and effectiveness of TCA audit and control.

Sonuç olarak, dış denetim ile kamu mali yönetimi ve kontrolünün güçlendirilmesi gerekmektedir; ancak Sayıştay Kanunu’nda değişiklik yapılmasına yönelik son öneriler, Sayıştay denetimi ve kontrolünün bağımsızlık ve etkililiğine ilişkin ciddi endişeler yaratmaktadır.

Efforts need to be made to increase transparency and accountability in all public institutions. A comprehensive civil service reform is still needed.

Bütün kamu kurumlarında şeffaflığın ve hesap verebilirliğin artırılması için çaba gösterilmesi gerekmektedir. Kapsamlı bir kamu hizmeti reformuna duyulan ihtiyaç devam etmektedir.

Kaynak:

2013 Türkiye İlerleme Raporu (Türkçe)
2013 Türkiye İlerleme raporu  (İngilizce)

0 yorum: