27 Eylül 2019 Cuma

Judicial system

Judicial system

Yargı sistemi

The High Council of Judges and Prosecutors continued with the implementation of its 2012-16 strategic plan, broadly promoting the independence, impartiality and efficiency of the judiciary.

Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu, yargının bağımsızlığını, tarafsızlığını ve etkinliğini önemli ölçüde geliştiren 2012-2016 stratejik planını uygulamaya devam etmiştir.

Criticisms of the legislation on the High Council, including of the role given to the Minister of Justice and to the Under-Secretary of the Ministry, have, however, not been addressed as yet. In any constitutional reform, Turkey needs to consolidate the achievements of the 2010 constitutional amendments, in particular that more than half of the members of the Council are judges chosen by their peers from all levels of the judiciary, and address the shortcomings such as the role given to the Minister of Justice and to the Undersecretary of the Ministry.

Ancak Adalet Bakanı ve Adalet Bakanlığı Müsteşarına verilen rol dâhil olmak üzere, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu Kanunu’na yönelik eleştiriler henüz ele alınmamıştır. Yapılacak herhangi bir Anayasa reformunda Türkiye’nin, Kurul üyesi hâkimlerin yarısından fazlasının yargının tüm kademelerinde görevli meslektaşları tarafından seçilen hâkimlerden oluşması başta olmak üzere, 2010 Anayasa değişiklikleriyle elde edilen kazanımlarını pekiştirmesi ve Adalet Bakanı ve Adalet Bakanlığı Müsteşarına verilen roller gibi hususları ele alması gerekmektedir.

The 3rd Judicial Reform Package, adopted in July 2012, started to produce results, in particular as regards detention (including its length).

Temmuz 2012’de kabul edilen Üçüncü Yargı Reformu Paketi, özellikle tutuklulukla (süresi de dâhil) ilgili olmak üzere, sonuç vermeye başlamıştır.

The 4th Judicial Reform Package provides judicial remedies for a number of issues on which Turkey had been condemned by the European Court of Human Rights.

Dördüncü Yargı Reformu Paketi, Türkiye’nin AİHM tarafından suçlu bulunduğu bir dizi konuda hukuki çözüm yolu sunmaktadır.

It narrowed the scope of terror-related crimes by removing the link between the imparting of ideas through publications, statements, speeches, etc., and the use or threat of use of coercion or violence.

Paket; yayın, bildiri ve konuşma vs. yoluyla düşüncelerin açıklanmasıyla cebir veya şiddet kullanımı ya da kullanma tehdidi arasındaki bağlantıyı ortadan kaldırarak terör suçlarının kapsamını daraltmıştır.

If implemented in line with European standards, these changes should have a positive impact on freedom of expression.

Avrupa standartları doğrultusunda uygulanması durumunda, bu değişikliklerin düşünce özgürlüğü üzerinde olumlu etkileri olacaktır.

The 2009 judicial reform strategy is still being revised. Further efforts are needed to consolidate the independence, impartiality and efficiency of the judiciary, including the criminal justice system.

2009 Yargı Reformu Stratejisi hâlâ gözden geçirilmektedir. Ceza adalet sistemi de dâhil olmak üzere, yargının bağımsızlığının, tarafsızlığının ve etkinliğinin pekiştirilmesi için ilave çaba gerekmektedir.

Concerns about legislation and practice in the criminal justice system remained, in particular as regards the capacity of prosecutors to lead investigations, limited access by the defence to prosecution files, poor implementation of cross-examination at trial, and the poor quality or lack of reasoning in indictments.

Özellikle savcıların soruşturma yürütme konusundaki yetkinliği, savunma makamının savcılık dosyalarına kısıtlı erişimi, duruşmalarda çapraz sorgulamanın düzgün bir şekilde yürütülmemesi ve iddianamelerdeki gerekçelerin yetersizliği olmak üzere, mevzuat ve ceza adalet sistemindeki uygulamalar hakkında endişeler devam etmektedir.

There was no significant change in the gender balance in the profession, with women making up approximately a quarter of the judiciary and underrepresented in particular in prosecutorial and managerial positions.

Meslekteki cinsiyet dengesi konusunda önemli bir değişiklik olmamıştır; kadınlar yargı mensuplarının yaklaşık dörtte birini oluşturmakta ve özellikle savcı olarak ve yönetici kademelerinde daha az temsil edilmektedirler.

The scope and quality of legal aid is inadequate and there is no effective monitoring that would contribute to remedying long-standing problems.

Adli yardımın kapsamı ve niteliği yeterli değildir ve uzun süredir devam eden sorunların çözümüne katkı sağlayacak etkili bir izleme yapılmamaktadır.

For a detailed analysis of developments in the judicial system, see Chapter 23 — Judiciary and fundamental rights.

Yargı sistemindeki gelişmelerin ayrıntılı bir incelemesi için bkz. Fasıl 23 – Yargı ve Temel Haklar
Kaynak:

2013 Türkiye İlerleme Raporu (Türkçe)
2013 Türkiye İlerleme raporu  (İngilizce)


0 yorum: