Public administration
Kamu yönetimi
A
civil service reform aiming to improve public sector human resources
management and ensure merit-based advancement is still needed.
Ministerial powers over independent regulatory authorities, which run
counter to EU legislation, remained in place.
Kamuda
insan kaynakları yönetimini geliştirmeyi amaçlayan ve liyakate dayalı
terfii sağlayan bir kamu reformuna duyulan ihtiyaç devam etmektedir.
Bakanlıkların, bağımsız düzenleyici kurumlar üzerindeki AB mevzuatına
aykırılık oluşturan yetkileri devam etmiştir.
Administrative
simplification and work on providing basic public services online
(e-government) continued. The government has launched a series of
projects and actions aiming at increasing efficiency of public
administration.
İdari işlemlerin
basitleştirilmesi ve temel kamu hizmetlerinin çevrimiçi (e-devlet)
sunulmasına ilişkin çalışmalar sürmüştür. Hükümet, kamu yönetiminin
etkinliğini artırmak amacıyla bir dizi proje ve faaliyet başlatmıştır.
No
progress was made with developing regulatory impact assessments with a
view to increasing the quality of legislation. In particular, no
regulatory impact assessment was conducted prior to the adoption of key
legislation.
Mevzuat kalitesinin artırılmasına
ilişkin düzenleyici etki analizlerinin geliştirilmesinde ilerleme
kaydedilmemiştir. Özellikle, kilit mevzuatın kabul edilmesinden önce
düzenleyici etki analizleri yapılmamıştır.
Parliamentary
deliberations on the 2013 general budget were held in December without
proper feedback on previous public expenditure management.
2013
genel bütçesine ilişkin TBMM görüşmeleri, bir önceki yıla ait kamu
harcamalarının yönetimine ilişkin yeterli geri bildirim olmaksızın,
Aralık ayında yapılmıştır.
This was due to a
government-sponsored amendment to the Turkish Court of Accounts (TCA)
Law adopted in July 2012, which weakened the TCA's legal mandate and
working procedures, including parliamentary oversight.
Bu
durum Temmuz 2012’de, Sayıştay Kanunu’nda, Sayıştayın TBMM adına
denetim dâhil yasal yetkilerini ve çalışma usullerini zayıflatan Hükümet
inisiyatifli bir değişiklik yapılmasıyla ortaya çıkmıştır.
This
amendment was repealed by the Constitutional Court in December 2012 and
a subsequent draft law, which might result in a distortion of the TCA’s
mandate and its ability to carry out independent and effective audit,
was submitted to parliament in April 2013.
Aralık
2012’de Anayasa Mahkemesi bu değişikliği iptal etmiş ve hemen ardından
Sayıştayın yetkisini ve bağımsız ve etkin denetimler
gerçekleştirebilmesini kısıtlayabilecek bir kanun tasarısı Nisan 2013’te
TBMM’ye sunulmuştur.
Although the new law mandates
the TCA to carry out all types of government auditing, performance
audits, which would be an important element to boost public
administration reform, do not seem to be carried out.
Söz
konusu yeni kanun tasarısı ile Sayıştaya Hükümetin her türlü denetimini
yapma yetkisi verilmesine rağmen, kamu yönetimi reformunun
geliştirilmesinde önemli bir unsur olabilecek performans denetimlerinin
yapılmadığı görülmektedir.
Implementation of the Law
on Public Financial Management and Control continued with the
introduction of strategic planning and performance budgeting.
Stratejik
planlama ve performansa dayalı bütçelemenin getirilmesiyle, Kamu Mali
Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun uygulanmasına devam edilmiştir.
All line ministries and major public agencies prepared performance programmes and accountability reports.
Bütün
icracı bakanlıklar ve belli başlı kamu kurumları, performans
programları ve hesap verebilirliğe ilişkin raporlar hazırlamışlardır.
However,
such planning activities need to be better coordinated with the
respective budgets. The internal audit system is not effective and
continues to suffer from confusion between the objectives, roles and
responsibilities of internal audit and inspectorate functions.
Ancak,
bu tür planlama faaliyetlerinin ilgili bütçeler ile daha
fazla eşgüdümünün sağlanması gerekmektedir. İç denetim sistemi
etkili değildir ve teftiş işlevleri ile arasındaki amaçlar, roller ve
sorumluluklara ilişkin karışıklık nedeniyle hâlâ sorun yaşanmaktadır.
Overall,
external audit and public financial management and control need to be
strengthened, but recent proposals for amending the TCA Law raise
serious concerns as to the independence and effectiveness of TCA audit
and control.
Sonuç olarak, dış denetim ile kamu
mali yönetimi ve kontrolünün güçlendirilmesi gerekmektedir; ancak
Sayıştay Kanunu’nda değişiklik yapılmasına yönelik son öneriler,
Sayıştay denetimi ve kontrolünün bağımsızlık ve etkililiğine ilişkin
ciddi endişeler yaratmaktadır.
Efforts need to be
made to increase transparency and accountability in all public
institutions. A comprehensive civil service reform is still needed.
Bütün
kamu kurumlarında şeffaflığın ve hesap verebilirliğin artırılması için
çaba gösterilmesi gerekmektedir. Kapsamlı bir kamu hizmeti reformuna
duyulan ihtiyaç devam etmektedir.
Kaynak:
2013 Türkiye İlerleme Raporu (Türkçe)
2013 Türkiye İlerleme raporu (İngilizce)
31 Mayıs 2015 Pazar
Public administration
Mayıs 31, 2015
By
Celal Yeşilyurt

Labels: progressive reports 2013,report
Related Posts progressive reports 2013,
report
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder