Turkey has reached a point that was hard to even imagine eight years
ago, with its high-speed trains, railway industry institutions, renewed
tracks and historical value brought to light and logistic centers. The
railway investments that we have made and our public's love for and
expectation of railways have already started to bring results.
Ülkemizde demiryolları yüksek hızlı treniyle, demiryolu endüstrisi
kuruluşlarıyla, yenilenen yollarıyla, gün ışığına çıkanlan tarihi
değeriyle, yapılan ve planlanan lojistik merkezleriyle bugün sekiz yıl
öncesinde hayal bile edilemeyecek bir noktaya geldi. Türkiye'nin
özleminden, insanımızın demiryolu sevgisinden, beklentisinden yola
çıkarak yaptığımız demiryolu yatmmlan şimdiden meyvesini vermeye
başladı.
After the Ankara-Eskişehir High-Speed Train line was opened in 2009,
work on the Ankara-Konya High-Speed railroad was completed and the tests
have started. It is expected to begin operation in 2011. Next in line
to be completed are the Eskişehir-Istanbul and the Ankara-Sivas
High-Speed Railways, for which construction has already begun.
2009 yılında hizmete açtığımız Ankara-Eskişehir Yüksek Hızlı Tren
hattından sonra, Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren yolunda çalışmalar
tamamlanmış ve test sürüşlerine başlanmış olup, 2011 yılında hizmete
alınacaktır. Sırada, yapımı hızla devam eden Eskişehir-Istanbul ve
Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren yolları var.
We have much to do.
Daha yapacaklarımız var.
We have conducted the necessary planning and projects in order to double
our existing railway network by 2023, and we have drawn a roadmap to
guide us along the way.
2023 yılına kadar mevcut demiryolu ağımızı iki katına çıkarmak için
gerekli planlamayı, projelendirmeyi yaptık, yol haritamızı çıkardık.
The excitement that every railroader, that every passenger with a
passion for railways and that our nation in general feels for the spring
breeze in railways is die inspiration behind die efforts we put forward
to ensure that the construction of the railways continue at full speed.
Her demiryolcunun, demiryolu tutkunu her yolcunun, genelde ise
ulusumuzun demiryollanndaki bahar esintisinden duyduğu heyecan
doğrultusunda çalışmalanmız hızla devam edecektir.
It is railways season.. .High-Speed Train season.
Dönem demiryollan dönemi...Yüksek Hızlı Tren dönemi.
We work according to the principle of properly suppling the needs of the
railways and building new railways, so that the railways in turn will
supply the needs of our country and mark an end to our public's longing
for railways
Demiryollarının ihtiyacını karşılayalım ve yeni demiryollan yapalım ki,
demiryolları da ülkemizin ihtiyacını karşılasın, halkımızın özlemi sona
ersin düşüncesiyle çalışıyoruz.
Minister of Transport and Communication
Ulaştırma Bakanı
Resource: http://www.tcdd.gov.tr/Upload/Files/ContentFiles/2010/faaliyet-raporu/2010faaliyetraporu.pdf
19 Haziran 2012 Salı
We have much to do
Haziran 19, 2012
By
Celal Yeşilyurt

Labels: articles
Related Posts articles
- French common sense finally comes through
- The future is in energy
- The real problems with fake news
- We do everything the way we play football
- Sıbyan Schools And Organization Of Primary Education During The Ottoman Period
- KASTANIES (GR) 32 KM BIKE TOUR
- After half a century of neglect
- We have much to do
- Hydrocarbon Exploration and Exploitation Opened by the Greek Cypriot Administration
- the transition to the practice of performance management in public sector
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder